Saturday, December 24, 2011

Kaksi sanankuulijaa

"Pappi Sakarias, Abian osastoa
(Luuk. 1:5)

Silloin Sakariaalle ilmestyi Herran enkeli, joka seisoi suitsutusalttarin oikealla puolella. Hänet nähdessään Sakarias säikähti ja joutui pelon valtaan.
-------

- Miten minä voisin tämän käsittää? Minähän olen vanha mies ja vaimonikin on tullut iäkkääksi.

Enkali vastasi hänelle: Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä. Minut on lähetetty sinun luoksesi puhumaan ja julistamaan sinulle tämä ilosanoma. Mutta sinä tulet mykäksi, etkä kykene puhumaan ennen kuin sinä päivänä, jona tämä tapahtuu, koska et uskonut minun sanojani, jotka toteutuvat ajallaan."


(Voisiko kenellekään papille käydä onnettomammin kuin että hän menettää äänensä?)



"...Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galileaan, Nasaret-nimiseen kaupunkiin, neitsyen luo, joka oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosef-nimiselle miehelle. Neitsyen nimi oli Maria.

Tullessaan sisälle hänen luokseen enkeli sanoi: Terve armoitettu! Herra olkoon kanssasi!

Maria hämmentyi kovin näistä sanoista ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi merkitä. Niin enkeli sanoi hänelle: Älä pelkää, Maria...
-------

Silloin Maria sanoi: Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle sanasi mukaan."
(Luuk. 1:38)


"Mutta Maria kätki kaikki nämä sanat mieleensä ja mietti niitä sydämessään."
(Luuk. 2:19)


No comments: