Thursday, August 29, 2019

Muutama rehellinen päivitys 2

Orpous, juurettomuus, ulkopuolisuus...

Tämänkö takia sitä on niin vaikea sitoutua ihmisiin tai yhteisöihin? Yllättävää tässä on se, miten vaikeaa on antautua rakastettavaksi. Vielä yllättävämpää on se, että näitä asioita työstäessä sitä tulee vastaan asioita, joista minun olisi syytä tehdä parannusta, pyytää anteeksi ja antaa anteeksi.

------------

Minkä tähden Poika - ja vain Poika - voi viedä minut Isän luokse?

Sen tähden, että Poika kurottautuu alas minun puoleeni, laskeutuu luokseni niin alas kuin olen ja siellä, missä olen asettuu rinnalleni.

Profeetta Jesaja puhuu "Kasvojen Enkelistä", jolla on kaikissa meidän ahdistuksissamme ahdistus ja joka on sitonut oman elämänsä yhteen minun elämäni kanssa. Niinpä mitkään vaiheeni eivät voi olla vieraita Hänelle.

Hän on Poika, joka on lihaksi tullut Jumala. Hän on nähnyt Isän kasvot ja välittää ne meille. "Joka on nähnyt Minut, on nähnyt Isän." Niin kuin pienelle lapselle, niin minullekin Isän kasvojen näkemisellä on mitä suurin eheyttävä vaikutus.

------------

Kaiken tämän jälkeen minun on sanottava, että haluan oppia tekemään asioita, jotka miellyttävät Isää. "Hän ei ole jättänyt minua yksin, koska minä teen sitä, mikä on Hänelle mieluista."



No comments: