Saturday, January 27, 2018

Reflektointia 4

(Nämä "reflektoinnit" perustuvat viime kesänä Ellel Ministriesin Flagship-kurssin aikana tekemiini muistiinpanoihin.)


Mitä Jumala sitten on opettanut minulle Flagshipissä ja sen jälkeen?

Kun ajattelen aikaa Ellel Grangessa ja erityisesti sen jälkeen (heinäkuun alusta näihin päiviin), niin mieleen nousee heti monia hyvin käytännöllisiä raamatullisia hyveitä. Esimerkiksi jatkuvasti sisimmässä kolkutteleva kehotus lukea pastoraalikirjeitä niin kuin ne olisi minulle henkilökohtaisesti kirjoitettu.

En ole saanut pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja raittiuden hengen. Mitä siis onkaan elää hengellisessä kurinalaisuudessa, raittiuden hengen mukaan? Mitä voisi olla "pyhä pidättyväisyys"? Sanoa ei hetkellisille mielijohteille, jotka eivät ole Herran Hengestä lähtöisin. Älä mene mukaan naiiviin hyväuskoisuuteen. Karta ojentautumista hetkellisten tunneimpulssien mukaan. Kunnioita erilaisia Jumalan asettamia rajoja elämässäsi. Ymmärrä, että on kaksi eri asiaa olla itse omien tunteidensa herra ja se, että Jeesus on minun tunne-elämäni Herra. Muista säännöllisyys ja kurinalaisuus omassa hartauselämässäsi; rukouksessa, Raamatun lukemisessa ja syntien tunnustamisessa. Hengellisessä elämässäkin "tapa varjelee".

Entä nämä: älä laiminlyö armolahjaasi, vaan viritä se palavaksi, puhalla täyteen liekkiin. Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä, niin pelastat sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat. Vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyitä, mikä olisi hyvä erityisesti sosiaalisen median yhteydessä muistaa.

Olen törmännyt yhteen suureen, suorastaan massiiviseen katumuksen ja parannuksen teon aiheeseen omassa elämässäni: en ole oikein ja täydesti luottanut ja ottanut todesta, mitä Herra sanoo omasta suhteestaan minuun. Se, että Hän on minun kaikkien tarpeitteni täyttäjä... niin, jokaisella elämänalueella, kaikissa asioissa. Tämän ymmärtämisen - edes välähdyksenomaisen - jälkeen minun suurin oikeuteni on ylistää ja kiittää Häntä ja sen jälkeen täydellisesti luottaa kaikki tarpeeni, toiveeni ja kaipuuni Hänelle. Itse asiassa minulla ei ole muuta vaihtoehtoa.



No comments: